Ukoliko ste ikad okusili onaj neverovatan spoj slatkih i gorkih ukusa preduzetništva, ukoliko ste kapetan na svom malom ili velikom brodu zvanom biznis, ili ste pak marketing menadžer koji želi unaprediti svoje rezultate , bez sumnje ovaj tekst je namenjen Vama . Svi mi, mali ili veliki, u svom poslu želimo više kupaca ili klijenata. Jasno je. Ali često nije jasno šta raditi u burnom vremenu sadašnjice gde se tržišna pravila i trendovi menjaju a konkurencija je sve veća. Kako do novih kupaca i klijenata ?
Gorivo 21. veka
„Vođenje biznisa bez marketinga je kao vožnja automobila bez dopunjivanja goriva. Jedno vreme ćete ići napred, zatim usporiti i neminovno stati. „
Istina je. U našoj zemlji žargonski rečeno „Nema narod pare“ vreme je odavno došlo. Iz raznoraznih razloga situacija je takva, ali nije samo to problem. Sve jača konkurencija u bilo kojoj branši nam pravi muke ali nas i podstiče i primorava na to da budemo bolji, jeftiniji, kvalitetniji…drugačiji. E tu stupa marketing na scenu.
Sve što se zove marketing puno košta!?
Ponekad i jeste tako , moramo se složiti . Ali nije pravilo. Pre svega marketing je investicija a ne trošak. Poenta ovog teksta i jeste da pokaže da marketing a posebno oglašavanje kao deo marketinga nije uvek skupo. Eto nas kod digitalnog ili internet marketinga. Promovisanje svog biznisa, usluga i proizvoda kroz internet komunikacione kanale može biti još uvek veoma povoljno. Još uvek, a do kad ? E pa tu smo. Mislimo da je pravo vreme da ozbiljnije razmotrite internet marketing ukoliko već niste, i počnete.
Požuri narode, još malo pa nestalo !
Prema nekim tendencijama i dosadašnjim iskustvima pred nama i jesu poslednji vozovi za ukrcavanje u jeftinu tj veoma povoljnu internet promociju i pozicioniranje. Složite se ili ne , ali na internetu su SVI ! Tu je mnogo Vaših potencijalnih kupaca i klijenata, kao i onih postojećih. Sa ovom činjenicom su se ozbiljne kompanije u Srbiji već odavno pomirile i dobar deo svog marketing budžeta odvojile za internet marketing. Ako makar malo i površno analiziramo doći ćemo do zaključka zašto je potrebno što pre krenuti sa internet marketingom .
Prvi na Google-u, nekad i sad
Imate web sajt i web dizajner ili SEO stručnjak Vam je optimizovao web sajt za ključne termine i reči , kako bi ste se pojavili na prvoj strani Google pretrage . Odlično, prvi ste na Google-u i time ostvarujete značajan saobraćaj na svom sajtu i adekvatan prihod . Međutim, pojavio se konkurent koji je platio reklamu na Google-u i sada je on prvi. Pa još jedan i još jedan… i eto Vas na kraju prve ili na drugoj strani pretrage. Gubite saobraćaj na sajtu i morate platiti reklamu. Poenta je da što više oglašivača postoji to je i reklama skuplja. Za neke termine je pre par godina bilo moguće dospeti na prvu stranu ili prvo mesto besplatno ili uz minimalni budžet a sada su cifre narasle u nedogled. Uzmimo za primer termin „selidbe beograd“ koji je u Srbiji poznat po veoma skupom kliku od preko 300 dinara.
Savet: Požurite i proverite, možda za Vaš posao ili proizvod još nema konkurencije ili je veoma povoljna cena klika. Iskoristite priliku .
Facebook kampanja za par eura
Faceboook je najmasovnija društvena mreža u Srbiji. Posebno ako su vaši kupci fizička lica tj krajnji potrošači onda nema promašaja i ne postoji razlog zašto ne bi internet oglašavanje počeli baš ovde. Zašto treba početi što pre? Evo primera: Vi ste vlasnik lokalnog biznisa npr parfimerije u malom gradu. Za svega par dolara/eura ili najviše par desetina Vi ćete napraviti veoma primetnu kampanju u kojoj ćete svoje reklame ciljati osobama zenskog pola koje žive u tom gradu, određene starosne dobi i eventualno određenih interesovanja. Pri dobro osmišljenoj kampanji sigurno neće izostati rezultati a sve to za iznos za koji ne možete zakupiti termin na lokalnoj televiziji ili radio stanici. Kada još 3 lokalne parfimerije vide da Vam dobro ide i krenu sa plaćenim oglašavanjem za istu ciljnu grupu, cena oglašavanja će skočiti tj vidljivost vaših reklama će biti manja za isti uplaćeni iznos. Ali da li će i kada početi konkurenti da se oglašavaju!? Ako počnete prvi, Vi možete steći dobru reputaciju, ostvariti profit i steći zavidan broj pratilaca i lojalnih kupaca za veoma malo novca. Sve više je plaćenih oglasa i oglašivača na Facebook-u pa je neminovno da će oglašavanje biti skuplje, tj manja vidljivost reklama. Još jedna činjenica koja pokazuje razlike i tendencije je i to da su mnoge Facebook stranice vrlo lako i za male iznose prikupile hiljade „lajkova“ stranice, a sada to već mnogo košta. Još jedan razlog da se aktivirate što pre jer ne znamo šta nam Facebook sprema u budućnosti ali pretpostavljamo da će nastojati da zaradi što više.
I šta sad ? Kako početi ?
Izneli smo samo osnovne primere, smernice i razloge zašto pre svega treba početi sa oglašavanjem na internetu , pa i zašto bi trebalo početi što pre.
Svaki biznis je različit te ima svojstvene i specifične pristupe u kreiranju strategije. Nećete pogrešiti ako svoj online prisustvo odmah obogatite web sajtom, Google Adwords plaćenim oglašavanem , prisustvom i oglašavanjem na društvenim mrežama, kreiranjem sadržaja na svom blogu, e-mail marketingom i tako dalje … ali sumnjamo da bilo ko u startu ima toliko resursa za sve navedeno pa se moraju odrediti prioriteti, tj gde uložiti najmanje a dobiti najviše .
Ono što je veoma važno reći da je pre svega potrebna strategija online nastupa , kako se novac ne bi rasipao bez rezultata. Onda u skladu sa određenim ciljevima treba krenuti sa promotivnim aktivnostima, a vi izaberite da li ćete načine i platforme proučavati sami i edukovati se ili unajmiti agenciju koja će svoje iskustvo, znanje i kreativnost ugraditi i u vaše kampanje.