Kako Pokemone iskoristiti za biznis?

Vrlo je verovatno da ste ovih dana čuli da se pominju davno zaboravljeni Pokemoni , ili ste i

Vrlo je verovatno da ste ovih dana čuli da se pominju davno zaboravljeni Pokemoni , ili ste i sami probali igricu koja osvaja svet. Pardon, već je osvojila svet . Kažu da takvu masovnost i brzinu rasta broja aktivnih korisnika nije zabeležila ni jedna igrica u istoriji.  Znači svedoci smo i savremenici trenutnog fenomena i velike društvene zaraze zvane Pokemon Go .

Zašto Pokemoni i biznis ?

Marketing kad upetlja prste… On između ostalog treba da nam kaže šta , kome i kada ćemo nešto ponuditi i u skladu sa tim potrebno je u pravo vreme adekvatnoj ciljnoj grupi to sve promovisati . Recimo da je ovih dana baš pravo vreme za fokus na Pokemone. Zašto? Zato što je ogroman broj ljudi fokusiran na potragu za Pokemonima. Za sada je aktuelna informacija da u Americi ovu igricu igra oko 21 milion ljudi , svakodnevno. Broj aktivnih korisnika igrice Pokemon Go je već prestigao broj korisnika Twittera na primer, a ako uporedimo dnevno vreme provedeno u igrici , ona je već prestigla WhatsApp i Instagram.  Situacija je alarmantna, naše marketing antene se pale i govore nam da je trenutno pametno fokusirati se na ovaj svetski fenomen i tu Pokemon oluju iskoristiti za unapređenje rezultata našeg biznisa. Naravno nije uvek moguće iskoristiti aktuelne događaje za promociju biznisa , kao što sigurno nije moguće Pokemone iskoristiti za sve vrste biznisa . U svakom slučaju uz malo kreativnosti sve je moguće a u nastavku evo i nekoliko ideja i primera.

Pokemon Go i Vaš lokalni biznis  

Ovo je igrica koja kombinuje elemente stvarnog života sa nestvarnim. Igrači hodajući tragaju za skrivenim pokemonima, za “pokestops” tačkama , teretanama za pokemone i tako dalje. Pokestops i teretane se obično nalaze tamo gde su u realnom svetu neka bitna obeležja poput spomenika ili bitnih građevina .

pokestop-pokemoni-biznis-marketing

Ako imate sreće

Na lokaciji Vašeg biznisa može već biti postavljen Pokestop ili Gym. Bez pogovora onda ovo treba iskoristiti. Razglasite i promovišite svoju lokaciju kao mesto bitno pokemon igračima , organizujte promotivne aktivnosti i promotivne ponude za igrače i sl.  Platite promociju putem Facebooka za sugrađane ili stavite adekvatnu Pokemon Go oznaku fizički na lokaciju kako bi animirali prolaznike. Čak i ako ste blizu ovih lokacija uz par ideja možete postići dobar efekat. Recimo primer za ovo postoji u Hrvatskoj gde su Hrvatska Poštanska Banka i Konzum primetili Pokestop-ove ispred svojih objekata i odmah to iskoristili za promociju.

pokemon-gym-marketing-biznis

Mamac za Pokemone

U igrici postoji mogućnost postavljanja mamca koji će na Vašu lokaciju privući Pokemone a samim tim i igrače. Ove mamce možete prikupljati ukoliko i sami igrate igru ili ih kupovati. Virtuelnom valutom zvanom Pokecoins plaćate mamce , a Pokecoins možete kupiti stvarnim novcem. Tako na primer za 100 dolara možete kupiti 14500 Pokecoins-a, a za taj iznos dobijate 21 paket od po 8 mamaca ( Lure modules) odnosno 168 mamaca . Svaki aktivirani mamac traje 30 minuta, što znači da za prethodnu računicu od 100 dolara dobijate 84 sata aktivnog mamca . Prema ovome zaključujemo da jedan sat mamljenja Pokemona tj potencijalnih mušterija košta 1.19 dolara. Računica je tu , ako mislite da će ovo Vašem biznisu doneti više zarade od ovog troška po satu , probajte, zašto da ne. Još u prvim danima od aktiviranja igrice postoji mnogo primera u Americi o povećanju dnevnog prometa na ovaj način u raznim šoping molovima, ugostiteljskim objektima, pizza prodavnicama i sl .

Posebne pogodnosti

Prodavnice za krajnje potrošače i ugostiteljski objekti mogu imati najviše koristi . Pripremite specijalne ponude i posebne pogodnosti. Osvežite igrače posle traganja čašom besplatne vode uz kupljeni sendvič, ili posebnom cenom za neki osvežavajući napitak. Napravite popust za one koji su uhvatili retkog Pokemona i to Vam pokažu. Ponudite uz specijalnu ponudu u Vašem kafiću npr i besplatno punjenje baterije koja se uz ovu igricu veoma brzo prazni… i sve to dobro istaknite i promovišite . Imajte na umu da ovu igricu ne igraju samo deca, čak naprotiv 🙂

Društvene mreže

Ohrabrite i podstaknite svoje goste i mušterije da podele na društvenim mrežama svoj ulov na Vašoj lokaciji i uz to taguju Vašu firmu . I sami se aktivirajte pa podelite momente iz igre ili objavite već navedene specijalne ponude i ideje . Pre svega dobro se zabavite .

Kako iskoristiti pokemone za biznis? Marketing lekcija

Pokemon proizvodi

Ukoliko ste u mogućnosti ispratite ovaj svetski trend uz kreiranje svog proizvoda u duhu Pokemon Go igre . Ako ste poslastičarnica ili proizvođač kolača napravite kolače ili tortu u obliku Poke lopte . Pustite mašti na volju …

pokeball-kolaci-ideja-za poslasticarnice

Ne znamo koliko će ovaj Pokemon Go hit da traje. Jasno je da promocija uz pomoć Pokemona nije prikladna svakom biznisu ali ako Vam se čini nešto od navedenog dobro za Vaš posao, reagujte, vredi pokušati . Javite nam rezultate .

Pošalji komentar